counter create hit

مطالب مرتبط:

دست "فروشنده" از بفتا خالی ماند

مراسم هفتاد و یکمین دوره جوایز آکادمی هنرهای فیلم تلویزیون انگلیس به نام بفتا در سال 2018 شامگاه یکشنبه (29 بهمن ماه) در شهر لندن برگزار شد و طی آن؛ برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند. مراسم فرش قرمز این جشنواره از ساعت 20 به وقت ایران و مراسم ا ...

بزرگ ترین حمایت یک مدیر از برنامه ساز چیست؟

بزرگ ترین حمایت یک مدیر از برنامه ساز چیست؟

یک فیلمنامه‌نویس با تاکید بر لزوم اعتماد بین مدیران تلویزیون و عوامل یک برنامه، معتقد است: اگر اعتماد باشد، مدیر می‌تواند از عوامل کار حمایت کند و پشت آن‌ها بایستد. علی خودسیانی در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت اعتماد مدیران تلویزیون به برنامه‌سازان اشاره ک ...

نیرومند:  نیاز به غربالگری جدی مدیران فرهنگی کشور داریم

نیرومند: نیاز به غربالگری جدی مدیران فرهنگی کشور داریم

هنرمند کاریکاتوریست و گرافیست گفت: نظام فرهنگی کشور اعتقادی به ...

خیر کرمانشاهی ۲ هزار متر زمین برای احداث مدرسه اهدا کرد

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود گفت: خیر هانی گرمله‌ای زمینی به مساحت ۱ هزارو ۷۵۰ متر برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش منطقه اهدا کرد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، منصور وهابی ریيس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود ضمن ابراز خرس ...

مسئولان نبایددچار تجملات و زندگی اشرافی شوند

مسئولان نبایددچار تجملات و زندگی اشرافی شوند

به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم جملاتی را در وصف حضرت زهرا (س) بیان کرده که در وصف کسی نفرموده اند، اظهار کرد: این سخنان پیامبر به خاطر رابطه پدر و دختری نبود و سخن ایشان با حساب وکتا ...

دلیل نامگذاری ۲۱ فوریه به روز جهانی زبان مادری!

روز ۲۱ فوریه از طرف یونسکو به عنوان روز جهانی زبان مادری نامگذاری شده است. نامگذاری این روز در کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۹ به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی انجام شده است. نوشته دلیل نامگذاری ۲۱ فوریه به روز جهانی زبان مادری! اولین بار در فره ...

طرح پایتخت کتاب راه را به درستی طی کرده است

به گزارش ایسکانیوز از ستاد اطلاع رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی، محمود آموزگار درباره میزان اثرگذاری طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: در ابتدا به نظر می‌آمد این طر برخوردارترین شهرها را در برخواهد گرفت اما در واقع این طرح، فارغ از بزرگی و کوچکی ...

پوستر/ سخنان رهبر انقلاب درباره زن ایرانی

پوستر/ سخنان رهبر انقلاب درباره زن ایرانی

به گزارش جهان نیوز، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در تاریخ 63/11/12 فرمودند: «حضرت زهرا سلام الله علیها سرمشقی است برای زن ایرانی که می خواهد علی رغم تمام بدآموزیها، موجودی دنباله رو ایشان، یعنی دین دار، طیب و طاهر، شجاع، مبارز و وفادار باشد و در ...

نمایشگاه «بگرد تا ببینی»؛ محملی برای اشتراک تجربیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه گروهی تصویرسازی «بگرد تا ببینی» روز جمعه با کیوریتوری معصومه اعتبارزاده در گالری ایده برپا می‌شود. در معرفی این نمایشگاه که با هدف آشناسازی مخاطبان برپا می شود، آمده است: ساخت یا ایجاد تصویر ...

افتتاح جشن «تصویر سال» با اکران «مغزهای کوچک زنگ زده»

به گزارش ایلنا، از چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۶ پانزدهمین دوره جشن «تصویر سال» با نمایش آثار منتخب بخش‌های مختلف در گالری‌های بهار، تابستان، پاییز، زمستان، میرمیران، نامی و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. در همین روز، جشنواره «فیلم تصویر» نیز ساعت ...

محمد بحرانی مقابل دوربین «گلشیفته» رفت

خبرگزاری صبا: محمد بحرانی در اولین همکاری با بهروز شعیبی مقابل دوربین «گلشیفته» رفت. این بازیگر همچنین در مجموعه "کلاه قرمزی" صداپیشه عروسک‌های " ...

میترا حجار با یک تی شرت متفاوت در مترو

میترا حجار با یک تی شرت متفاوت در مترو

میترا حجار، بازیگر سینما در مترو با تی شرت سه شنبه‌های بدون خودرو. اجرای کمپین مردمی در تهران برای جلوگیری از آلودگی هوا. به گزارش شمانیوز: میترا حجار، بازیگر سینما در مترو با تی شرت سه شنبه‌های بدون خودرو. اجرای کمپین مردمی در تهران برای جلوگیری از آ ...

فیلم های تلویزیون در تعطیلات آخر هفته

فیلم های تلویزیون در تعطیلات آخر هفته

به گزارش جهان نیوز، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ابلوموف»، «دکل»، «پل»، «قرار ما این نبود»، «حباب»، «قلب های واحد»، «خواب یک ستاره»، «فرزندان»، «رویای طلا»، «بازگشت به زمین»، «حوض نقاشی»، «اورست»، «نقطه شکست»، «ای ایران»، «گام معلق لک لک» ...

مروری بر كتاب «چين و ژاپن» اثر نيكوس كازانتزاكيس

مروری بر كتاب «چين و ژاپن» اثر نيكوس كازانتزاكيس

روزي پدر‌بزرگ كرتي نيكوس از روي خشم به او گفت: «لعنت بر آنكه تشنگي‌اش فرونشيند!» مولاناي ما قرن‌ها پيش‌تر گفته بود: «آب كم جو تشنگي آور به دست» و نيكوس كازانتزاكيس هيچگاه سيراب نشد: «حتي آخرين كلامش آب بود. آب! آب بيشتري مي‌خواست. گويي سرنوشت مي‎‌خواس ...

فضای جشنواره فیلم فجر را دوست ندارم

فضای جشنواره فیلم فجر را دوست ندارم

به گزارش جهان نیوز، کریم لک زاده بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت های جدید خود گفت: ایده هایی در ذهن دارم که در سال 97 مخاطبان از من را خواهند دید ولی در حال حاضر هنوز قطعی نشده است. وی درباره فیلمنامه فیلم هایی که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر به نمای ...

فیلم | خداحافظی ترانه علیدوستی با «شهرزاد»

  Video/Audio Link     به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترانه علیدوستی با انتشار فیلمی از نحوه گریمش برای نقش شهرزاد در سریالی با همین نام در اینستاگرام، نوشت: «شهرزادم، خداحافظ.» فصل سوم سری ...

فرزند این بازیگر هم در خارج از کشور به دنیا آمد!

فرزند این بازیگر هم در خارج از کشور به دنیا آمد!

فریبا نادری با انتشار عکسی از به دنیا آمدن فرزندش خبر داد. به گزارش شمانیوز: بالاخره فریبا نادری هم صاحب فرزند شد، خانوم بازیکر که خبر ازدواج دومش در تیر ماه 96 منتشر شد، حالا خبر از بدنیا آمدن دختر خارجی اش می دهد.فریبا نادری هم مانند اغ ...

تصویر پریناز ایزدیار روی سایت جشنواره برلین!

تصویر پریناز ایزدیار روی سایت جشنواره برلین!

عکس بازیگر ایرانی در صفحه نخست سایت رسمی جشنواره فیلم برلین 2018 قرار گرفت. به گزارش شمانیوز: عکس پریناز ایزدیار بازیگر فیلم "خوک" به کارگردانی مانی حقیقی در صفحه نخست سایت رسمی جشنواره فیلم برلین 2018 منشر شده است.فیلم خوک در بخش م ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

اخبار; روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمی کیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش خبری در شهر فینیکس می ایستد و به بالاترین حد ممکن است. این گفت و گو از این کلمات چیزی است که تعیین کننده خط نقاشی که کمتر کسی دیگری ناراحتی خود را به او داد این در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه خاموشی ترین از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "وابسته" را به عنوان او صحبت کرد یک زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل گرفت؟ آیا کسی نمی دانست فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا همچون 2 اثر پیشین او محصول کدام موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می داند؟ آیا این نخستین بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم بندی های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان ساز کرده است. حاتمی کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می کشاند و هشداری به آینده پیش رو می دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه ای» تا مساله ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می کند و با کوباندن «ارزش ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده آل های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می کنند. آنها نقد می کنند، هشدار می دهند، حتی گروگان (شاهد) می گیرند اما هیچ تیشه ای به ریشه گذشته نمی زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده» ای را تصویر می کنند که در آن ارزش های به جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ تر می شود، نسبت محافظی که به اختیار می خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش زمینه ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب هایش بپردازیم. حاتمی کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می پرداخته و حالا می گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می کند و این دقیقا همان تناقض پرسش برانگیزی است که حاتمی کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می کند و حتی گزنده ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می کند، آنها نقد می کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش ها بی اعتبار شوند اما حاتمی کیا نقد می کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش ها بی اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش ها می زنند، «حکومتی» بودن نشانه ای از تقید به ارزش هاست، پس حتی در دولتی ترین فیلم های شان سعی را بر آن می گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می خواهند ارزش ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی کند، چرا که آنان نقد می کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش ها به سخنان ابراهیم حاتمی کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی کیا می تواند تقسیم بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف تر و روشن تر از گذشته کند، آنها که نقد می کنند تا ارزش های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم بندی سینمایی را می توان به غالب تقسیم بندی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می کنند خود را با انتقادات شان اعتبار ببخشند و آنچه می تواند ممیزه ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.